Waar vind ik een kopie van mijn voorschotfactuur en afrekening?
Voor een kopie van al je facturen kan je 24/7 terecht op ons online klantenportaal MijnPrimagaz.
Eén keer per jaar ontvang je een jaarafrekening. Hierin verrekenen we de betaalde voorschotten met je gasverbruik en de jaarlijks terugkerende kosten zoals de huur van de gasmeter.
In de weken voorafgaand aan de afrekening, ontvang je een uitnodiging om je actuele gasmeterstand via MijnPrimagaz door te geven. Op basis van die gasmeterstand maken we een afrekening op. Als we geen gasmeterstand ontvangen, wordt je afrekening gebaseerd op een schatting van je gasverbruik. Om een correcte afrekening te ontvangen, is het dus van groot belang om je werkelijke gasmeterstand door te geven.
Zijn de betaalde voorschotten niet voldoende om je energieverbruik te dekken, dan betaal je via de afrekening het verschil. Betaalde je te veel voorschotten, dan betalen we het verschil aan je terug.
Neem een kijkje op MijnPrimagaz. Daar zie je in welke maand wij je jaarlijkse afrekening opmaken.
Krijg je geld terug naar aanleiding van je jaarlijkse afrekening? Dan storten we dit bedrag terug rond de vervaldatum van de afrekening.
Opgelet: je ontvangt géén automatische terugbetaling als:
Dit kan diverse oorzaken hebben. Hieronder zie je een aantal veelvoorkomende oorzaken.
Als je vaststelt dat je werkelijke gasmeterstand niet overeenkomt met de gasmeterstand op je factuur, bezorg ons dan een duidelijk leesbare foto van je gasmeterstand ter controle.