Doorgaan naar artikel
Nog een lege Primagaz-gasfles in huis? Lees hier wat je moet doen.

Hulp en advies - Veelgestelde vragen gasmeters

Verhuis

Wat als ik mijn verhuis niet tijdig heb doorgegeven?

Het is zowel voor de vertrekkende als voor de nieuwe bewoner van groot belang om de verhuis tijdig door te geven.

Als je de woning verlaat, maken wij een slotafrekening op en wordt de overeenkomst met Primagaz stopgezet. Als je als vertrekkende bewoner Primagaz niet tijdig inlicht over je verhuis, blijft je verantwoordelijk voor de betaling van het gasverbruik en de jaarlijkse kosten. Je riskeert dus te betalen voor het verbruik van de nieuwe bewoner. Meld daarom tijdig je verhuis zodat wij een slotafrekening kunnen maken.

Meld je als nieuwe bewoner je intrek niet tijdig, riskeer je dat je gasafvoer afgesloten wordt maar ook dat je een hoge verbruiksfactuur zal ontvangen. Het laattijdig melden van een verhuis zal zich vertalen in hoge maandelijkse voorschotten. In de eerste jaarafrekening zal dan namelijk verbruik afgerekend worden van meer dan één jaar. 

Andere veelgestelde vragen

Als je verhuist, is het belangrijk dat je Primagaz hiervan tijdig informeert. Wij raden je aan om de gasmeterstand(en) op te nemen bij de overdracht van de sleutels zodat wij een correcte slotfactuur kunnen opmaken. 

Je geeft je verhuis door via het energieovernamedocument dat je hier terugvindt.

TIP: neem een foto van de gasmeterstand en zorg ervoor dat de eigenaar en/of de toekomstige bewoner akkoord gaan met de opgenomen meterstand(en).

Dit kan uiteraard gebeuren! Belangrijk is om bij Primagaz te melden dat de vorige huurder verhuisd is en dat de woning tijdelijk leegstaat. Zo kunnen wij administratief alles voor je in orde maken. Eventueel tussentijds verbruik (bijvoorbeeld doordat de verwarming op een minimumtemperatuur blijft draaien) zal aan jou aangerekend worden tot er een nieuwe huurder is. Informeer ons dus zeker opnieuw wanneer een nieuwe huurder intrekt.

Denk er zeker aan om bij een wissel van bewoners steeds de gasmeterstanden te noteren en hiervan een foto te nemen. 

We doen ons uiterste best om je slotafrekening zo snel mogelijk na ontvangst van je energieovernamedocument te bezorgen, maar je houdt toch best rekening met een gemiddelde verwerkingstermijn van 6 à 8 weken.

Het is zowel voor de vertrekkende als voor de nieuwe bewoner van groot belang om de verhuis tijdig door te geven.

Als je de woning verlaat, maken wij een slotafrekening op en wordt de overeenkomst met Primagaz stopgezet. Als je als vertrekkende bewoner Primagaz niet tijdig inlicht over je verhuis, blijft je verantwoordelijk voor de betaling van het gasverbruik en de jaarlijkse kosten. Je riskeert dus te betalen voor het verbruik van de nieuwe bewoner. Meld daarom tijdig je verhuis zodat wij een slotafrekening kunnen maken.

Meld je als nieuwe bewoner je intrek niet tijdig, riskeer je dat je gasafvoer afgesloten wordt maar ook dat je een hoge verbruiksfactuur zal ontvangen. Het laattijdig melden van een verhuis zal zich vertalen in hoge maandelijkse voorschotten. In de eerste jaarafrekening zal dan namelijk verbruik afgerekend worden van meer dan één jaar.